|
Gemeenteavond 24-6 -19.30 uur in de Kerk
23 jun 2026 Gemeenteavond 24-6 -19.30 uur in de Kerk Gemeente-avond - Beleidsplan woensdag 24 juni
In de afgelopen maanden is de kerkenraad intensief bezig geweest met het opstellen van een nieuw beleidsplan voor de komende jaren (t/m 2030). Daarin worden globaal gezien drie dingen beschreven: · Waar de gemeente voor staat (dat heeft alles te maken met visie en identiteit). · Wat belangrijk is voor de gemeente (welke doelen en prioriteiten heeft zij). · Hoe die doelen en prioriteiten in de komende jaren uitgevoerd gaan worden. In het beleidsplan staan allerlei zaken die betrekking hebben op: · Het werk van de kerkenraad · De reguliere erediensten en bijzondere diensten · Diaconaat · Pastoraat · Apostolaat · Catechese · Jeugdwerk · Financiën, personeel en gebouwen · Vrijwilligersbeleid Zo’n beleidsplan wil de gemeente helpen om richting te geven aan al het werk dat er gedaan wordt door de kerkenraad, allerlei commissies en vrijwilligers. Daarom zou je het beleidsplan ook een ‘routekaart’ voor de toekomst van onze gemeente kunnen noemen. Het zal duidelijk zijn dat het beleidsplan dus iets is van en voor heel de gemeente. Daarom worden u en jij hartelijk en ook dringend uitgenodigd om naar de gemeenteavond te komen. Als kerkenraad zouden we het toejuichen wanneer er uit ieder gezin van de gemeente minstens één persoon aanwezig is. Binnenkort wordt het beleidsplan (digitaal) ter inzage gegeven, ter voorbereiding op de bespreking ervan tijdens de gemeente-avond. Wanneer er bij het lezen van het beleidsplan bepaalde (verhelderings)vragen naar boven komen, kunnen die tot uiterlijk woensdag 17 juni ingeleverd worden bij de scriba Piet Diepenhorst (scriba@hervormdmiddelharnis.nl). Deze vragen zullen dan tijdens de gemeente-avond sowieso behandeld en besproken worden. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om tijdens de gemeente-avond vragen te stellen die zich op dat moment aandienen. Na de gemeente-avond zal het beleidsplan definitief vastgesteld worden door de kerkenraad. Maar niet nadat het zo nodig aangepast is als gevolg van de bespreking met u als gemeente. Daarom is het nieuwe beleidsplan op dit moment nog steeds een concept. Vanuit de kerkrentmeesters zullen ook nog wat zaken toegelicht worden, maar dat staat verder los van het nieuwe beleidsplan. De gemeente-avond wordt gehouden op woensdag 24 juni in De Hoeksteen. Inloop vanaf 19.30 uur en de avond zelf begint om 19.45 uur. Weet dat er door de kerkenraad wordt uitgezien naar uw en jouw komst en betrokkenheid. |
||


